16. októbra 2011

Čo sa deje u foodblogerov

Dospela som k záveru, že česko-slovenské foodblogy sú skvelé. Mám z nich výborný dojem! Hej, možno si poviete, že sa stále nechytáme na zahraničné, ale ... ako vo všetkom, predsalen máme pár rokov sklz. Napriek tomu vidím veľa zanietenia, vôle a úprimnej radosti.

Keďže klasické komerčné gastro je stále na jasličkárskej úrovni, myslím, že blogeri a blogerky uchopili svoju rolu a svet jedla za správny koniec. Kam sa len pozriete (do virtuálneho sveta skvelého jedla), všade vládne sezóna. Od jari do zimy kopírujú recepty prebiehajúcu záhradkársku sezónu a zo všadiaľ sa na nás valia špeciality z plodov, ktoré sú čerstvé a práve na dosah. Bravó a konečne! Osveta jednoducho niekde začať musí. Pre človeka, ktorý je zbláznený do jedla sú foodblogy rajom na zemi. Nazbiera kopec inšpirácie, získa prehľad a veľa sa učí. Častokrát rozmýšľam, či sú foodblogy aj súčasťou konkurenčného boja. Kto prvý prinesie konkrétny recept, kto začne sezónu, kto uverejní najlepšie fotky, kto má najviac fanúšikov... Hm, neviem, možno. Bez konkurencie niet rastu, takže niečo málo na tom bude. Viac si však myslím, že ľudia, ktorí sa pustia do písania o jedle, majú iné pohnútky.

Tento mesiac pozorujem skvelý trend. Všade vládnu nádherné tekvicové recepty. Ide o zeleninu, ktorá si našu pozornosť zaslúži práve v tomto období. Rovnako ale práve tento mesiac nadobúdam pocit, že vypukla mánia, alebo spiknutie, ktoré sa volá – cheesecake! Začala ho Lucie, ktorá sa zúčastnila na zaujímavej akcii Apetit piknik. Prezentovala sa na nej veľkým množstvom sladkých dobrôt z jej kuchyne, ale prím a najväčší záujem bol o cheesecaky. Vymyslela mnoho variácií a neskôr sa o jednu receptúru podelila so svojimi sledovateľmi. Jej inovatívny kokosový cheesecake s krémom si môžete pozrieť TU. Ďalšou inšpiráciou je dvojfarebný čokoládový cheesecake od Meg. Nádherné a vydarené dielko, krása pozerať. Keď som videla dvojicu odvážnych pekárok, Lucku a Meg, ako zverejnili svoje tvarohové tortičky, napísala som im, že ak v najbližšom čase zavesí na svoj blog cheesecake aj Catalina, tak to budem brať ako spiknutie a spúšťač mesiaca cheesacakov na slovenských a českých blogoch. Catalina zatiaľ mlčí, tak uvidíme :-) Včera pribudol ďalší nádehrný cheesecake od Anny. Pripravovala ho s láskou a z lásky k svojmu manželovi k ich prvému výročiu svadby. Krásny nepečerný cheesecake s karamelom a makadamovými orechami. Kto bude ďalší? Chytí sa niekto?

V súvislosti s touto októbrovou náhodou mi napadá, že by sme mohli z času na čas, ak bude chuť a vôľa, zorganizovať priateľské minizápolenie, kedy si určíme jednu surovinu a budeme variť. Len tak, z pasie a lásky.

Čo vy na to, blogeri a blogerky? Je to márny nápad? Zaujímajú ma vaše názory, tak píšte a kľudne dajte vedieť aj svojim blogerujúcim priateľom.

Pozn.: Ak som niekoho s krásnym cheesecakom uverejneným v tomto mesiaci opomenula, odpustite a kľudne napíšte do komentárov, nech sme v obraze.

12 komentárov:

  1. preco nie? je este aj moznost, ze by sme si stanovili temu ako v daring bakers, ako napr. strudla, sisky, cheesecake, panna cotta, atd. a treba dat na to isto dost dlhu dobu, urcite aspon mesiac:-)
    kazdopadne super napad"

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kraaaasne napisane,Katka!!!:)...ja sa sice zial do minizapolenia asi nezapojim..neviem,mne sa na blogoch paci prave pestrost,mam rada,ked vsade najdem nieco ineho,a nie vsade naraz jednu surovinu alebo jeden druh jedla(i ked sa da pripravit naozaj odlisne)...ale ak sa na to date,drzim palce,a prijemne priatelske zapolenie prajem:)♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Anet, keď na niečo budeš mať chuť a napadne ti skvelá surovina, môžeme ísť do toho. Ja mám momentálne totálne cviklové obdobie - neviem sa jej dojesť, dala by som ju do každého jedla.
    Mati, veru, pri tebe mi je jasné, že do "organizovaného" varenia nepôjdeš, nevadí.
    Majte sa dobre baby.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Díky za zmínku, nějak se nám to dobře sešlo, no :) Vzhledem k tomu, že se daring bakers účastním, tak mi ta představa v našich podmínkách nevadí :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelé, Anetka sa chytila. Krásny pokus na perníkový cheesecake u teba na blgou, vyzerá to tak, že ho určite vyskúšam. Myslím, že októbrový ČS cheesecake už nestihnem, pretože mám v pláne trochu inú tortičku. Veľmi ťa chválim, šikula!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jeej Katka, tiez mam v plane robit jeden novy cheesecake a ani som netusila, ze sa zapojim do vyzvy. Kazdopadne dobry napad, aspon bude veselo. Jeden uz mam:-))http://lucylovetobake.blogspot.com/2011/07/cheesecake-s-ciernymi-ribezlami.html

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Katko, diky za zminku - ani jsem netusila, ze rozjizdim cheesecakovy mesic :-) Ja jsem urcite pro vyzvu, kdyz uz pecu do The Daring Bakers', muzu pect i dalsi vyzvy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lucko a Lucia, budem sa iba tešiť na vaše výtvory, či už v rámci našich spoločných ČS vareníčiek, alebo vašich vlastných. Peknú jeseň vám obom.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jé, taky miluju cheesecaky. Od mého prvního pokusu: http://madlinakuchyne.blog.cz/1008/karamelovo-mandlovy-cheesecake-s-jahodami
    už uběhlo dosti času, ale pořád se té lahodné chuti cheesecaku pečeného ve vodní lázni nemůžu nabažit a zkouším stále nové kombinace. Hodně efektně vypadá třeba tenhle: http://madlinakuchyne.blog.cz/1008/cheesecake-vskutku-neodolatelny-s-tmavou-a-bilou-cokoladou
    Hodně mě baví dělat cheesecake i jako jednoporcovku, třeba takhle: http://madlinakuchyne.blog.cz/1010/cheesecupcakes-s-karamelizovanymi-mandlemi
    Před pár týdny jsem dělala jogurtovo-medový cheesecake s kardamonem a byl naprosto skvělý.
    Jinak moc chválím tvé stránky, jsem ráda, že jsem na ně narazila, moc se mi líbí.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Madlo, ďakujem za pochvalu a teším sa, že sa ti môj Hhrnček-var páči. Tvoj blog poznám. Krásnu jeseň a veľa inšpirácie z prírody.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Katko! Máš úžasný blog, který jsem objevila až teď a strašně mě to mrzí :-(. Ale statečně se jím probírám, recept po receptu :-)! Co se týče cheesecaku, taky jsem jeden dělala. Sice ne v říjnu, ale relativně nedávno: http://drobecky.blogspot.com/2011/08/1-narozeniny-cheesecake.html

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Pavlo, nie je dôvod, aby ťa mrzelo, že si blog objavila až teraz, som stále nováčik. Vítam ťa a budem rada, keď sa ti Hrnček-var bude pozdávať aj naďalej. Príjemné čítanie.

    Ja sa na svoj jesenný cheesecake iba chystám, tak ak dopadne a počasie bude priať foteniu, určite uverejním. Už čoskoro.

    OdpovedaťOdstrániť